Friday, August 22, 2008

Merdeka

Tanggal 31 Ogos nanti gelap lah hari kemerdekaan Malaysia yang ke 51....Selamat Hari Merdeka aku ucapkan kepada negaraku yang tercinta....semenjak aku datang ke Sydney ni....makin jauh ku tinggal kan Malaysia...semakin patriotik dan cinta nya aku pada negara ku yang satu ni....Aku doakan semoga negara aku sentiasa di lindungi Allah dan di jauhkan dari segala malapetaka ....semoga Allah juga sentiasa memberi nikmat rezeki dan tanah yang subur terhadap Malaysia agar rakyat2 Malaysia dapat sama2 memanfaatkan bumi Allah ini....

Dalam bulan merdeka ni juga....byk program2 yang akan dianjurkan di sini...antara nya Malam Gema Merdeka 2008 dan juga Malaysia Fest 08....semua nya akan berlangsung tak lama lagi di Bumi Sydney ini....aku sangat bersyukur kerana walaupun berada jauh dari Malaysia tetapi sebagai rakyat Malaysia aku tetap berbangga dengan penduduk di sini yang datangnya dari Malaysia dan tak lupe tentang asal usul mereka...walaupun ada yang dah menetap di sini hampir 30 tahun namun mereka tetap ingat asal usul dan juga budaya Malaysia....iye la mana lagi tempat nak di kenang kalau tak tempat bermain dan jatuh....ye ke??

Sempena dengan bulan kemerdekaan ini...aku nak jadi orang yang patriotik skit dengan mengibarkan jalur gemilang dan juga menyayi kan lagu negara ku dalam blog aku....dah lama betul aku tak dengar lagu negara ku....kalau di pejabat dulu ade juga la nyanyikan lagu ni masa di perhimpunan bulanan...tapi mungkin di Malaysia Fest 08 nanti lagu ini akan berkumandang di bumi Sydney....kata orang 'hujan emas negeri orang hujan batu negeri sendiri' ... baik lagi negeri sendiri kan....

Negara Ku

Negara Ku
Tanah Tumpah nya darah ku
Rakyat hidup bersatu dan maju
Rahmat bahgia tuhan kurniakan
Raja kita selamat bertakhta
Rahmat bahgia tuhan kurniakan
Raja kita selamat bertakhta....



Merdeka Merdeka Merdeka !!!

No comments: