Wednesday, August 20, 2008

Today

Baru je sampai ofis pagi tadi pukul 9.00 tepat (aku tau tepat sebab smpai2 je aku terus tgk jam) hehhee.....macam biasa la...memang aku la orang yg pertama akan sampai dulu...bukak pintu n pasang pc....terus dok depan pc dan pikir ape nak tulis untuk hari ini...bukan nye nak pikir pasal wat kerja dlu ke....tapi fikir apa nak tulis untuk blog hari ni....sebenarnya aku ingat nak tulis blog malam tadi...tapi di sebab kan tengok olympic punya pasal...sampai tertidur2 depan tv....terus hajat tak kesampaian...jadi aku akan mulakan entree untuk hari ini dengan bercerita tentang keluarga aku yang aku tinggalkan jauh nun di Malaysia.

Aku ada 5 orang adik beradik, 2 orang adik perempuan...2 orang adik lelaki...dan aku..
Angah, Emi, Aypoi dan Adik...dan dah tentu aku A.L.O.N.G ... adik aku si Angah skang dah umur 25 (hobi berangan n shopping), Emi 22 (dia ni suke sgt dgn outdoor xtviti), Aypoi 17 (suke main gitar), Adik (suke cakap sorang n main PS2) brape ek...lupe plak aku umur Adik...sori ye Adik...aku rasa Adik umur 15 tawon...di bawah gambar adik2 aku yang nakal lagi sempoi.....hehheehe..


ini gambar tak cukup beradik...tak cukup pasal aku tak de dlm gambar ni...so dengan sukacita nya aku pun nk paste gambar aku n hubby...hehehhe



Pasal parents aku plak....
mak tak kerja ...dia dok rumah tengok kan Adik... sebab Adik sorang je yang duduk ngan Mak skarang ni....yang lain-lain semua kat KL, Skudai n Ipoh....Mak selalu tengokkan Adik study...sebab tahun ni dia nk PMR...tapi study punyer la malas....isk isk...tapi skarang Mak kata Adik dah rajin skit....huhuuh....bagus la...aku tau la...sebab aku slalu tpon mak...n mak slalu report ape2 pasal perkembangan adik2 aku ni....hehhee
Adik aku yg Aypoi pun nak exam gak tahun ni...tahun ni dia SPM....tapi mak tak risau dengan Aypoi pasal dia dok asrama...so dekat asrama malam2 mmg ade time study...dan mak yakin dia mmg study punye laa....tapi sejauh mane study tu tak plak dapat diketahui...kepada Aypoi n Adik aku ucapkan goodluck for your exam...

Abah plak mmg payah la nak jpe...aku ingat lagi masa kami sama2 duduk kat Putrajaya...nama je dok serumah...tapi nak jumpe punyer la payah....sebab Abah slalu keje o/station....kejap2 Cameroon Highlands, pas tu plak ke Penang...skang aku dengar asyik ke Kelantan...iskk jauh2 betul abah keje...tapi kalo Abah tak de keje....Abah akan slalu ade kat kg teman kan Mak n Adik....Abah aku ni caring orang nye....sangat sayang kan anak2 nye....dan aku rasa Abah pun seorang yang sensitip jugak orang nye macam aku....Abah ske kan budak2...cuma belum ada rezeki Abah untuk dapat cucu...aku sian gak tengok Abah...setiap kali jpe budak2...dia mesti agah-agah budak ni...smpai kadang2 aku nengok budak2 pun mmg ske ngan Abah...nnt Along try bagi Abah cucu secepat mungkin...hehehe...insyaallah...
penat rupa nya la taip banyak2 ni....bawah ni picture masa kat Kg. masa harijadi mak tahun lepas....continue later....

No comments: